Nespokojenost s veřejnou dopravou

ID Záznamu
i-124-154
Datum zveřejnění
01.01.2013
Poslední aktualizace
21.02.2013

Základní informace k životní situaci

Připomínky se týkají zajištění dopravní obsluhy území, návaznosti spojů veřejné dopravy, dodržování jízdních řádů a dodržování přepravního řádu.

Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci je oprávněn jednat občan.

Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Splnění všech požadovaných náležitostí.

Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podejte písemnou stížnost na příslušný úřad, při osobní návštěvě lze stížnost vznést i ústně.

Na které instituci životní situaci řešit

Pokud se stížnost týká tramvajové, trolejbusové nebo městské autobusové dopravy, kontaktujte úřad příslušného města.

Jestliže se problém týká regionální železniční dopravy nebo meziměstské autobusové dopravy, obraťte se na krajský úřad.

V případě nespokojenosti s dálkovou železniční dopravou, která je provozována v závazku veřejné služby, se obraťte na Ministerstvo dopravy.

Jaké doklady je nutné mít s sebou

Údaje obsažené v podání musí být co nejpřesnější a konkrétní, zvláště jedná-li se o připomínku, která má charakter stížnosti.

Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty stanovují vnitřní předpisy jednotlivých úřadů, zpravidla se jedná o lhůtu do 30 dnů.

Elektronická služba, kterou lze využít

Stížnost lze zaslat na e-mailovou adresu příslušného úřadu.

Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Na postup při vyřizování podání je možné podat stížnost vedoucímu příslušného úřadu (u krajského úřadu jeho řediteli, u městského úřadu tajemníkovi).

Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Vůči občanovi nemohou být uplatněny žádné sankce.

Další informace

Můžete se obrátit na:

  • městské a krajské úřady,